Credința nu este „dependență”Nicușor Nacu 13.12.2018

■ Mintea ultimului timp refuză să sesizeze căderea în inadecvat. O nouă formă de agregare a inadecvării își face drum, treptat, în rostirea care decide că putința de „a crede”, ca naturală dinamică interioară ființei, poate fi interpretată ca dependență.

■ Noua „deliberare” se adaugă și prelungește instrumentarul ideologic care-și propune, de prea multă vreme, dezagregarea mecanismului simbolic al religiosului din interiorul persoanei. Ea ține, evident, de obișnuința reducționistă prezentă în orice formulare ideologică.

citește articolul


Bioetica spirituală și culturală a dezvoltării economiei durabileMihai Valică 12.12.2018

De-a lungul secolelor, una dintre cele mai importante activităţi economice a fost comerţul, de aceea în Sf. Scriptură există multe trimiteri la această acti­vitate. Unii specialişti consideră că ştiinţa economică a precedat toate celelal­te ştiinţe sociale şi ale naturii, cu excepţia fizicii.

■ Comercianţii cu spirit creştin sunt definiţi ca fiind negustorii cu bună mă­sură. Comercianții fără principii etice consideră esenţa activităţii economice doar profitul cu orice preț, sau mai bine spus, conform principiului hedonist, maximizarea profitului în raport cu efortul depus, sau minimizarea efortu­lui, a resurselor intrate în raport cu efectul scontat aşteptat. În ultima cate­gorie se încadrează, conform sociologiei economice a bioeticii spirituale și sociale, corporatiștii moderni, care și-au făcut codul lor de „etică economică” nederanjați, încă, de vreo lege națională.

citește articolul


Necontenita Refacere. Genomul Poporului Român în viziunea Lui George Emil PaladeProf. Dr. Nicolae M. Constantinescu 11.12.2018

Am ţinut această prelegere la In­stitutul de Antropologie „Francisc Rai­ner”, apoi la Iaşi, Târgu Mureş, Arad, Piatra Neamţ, Ploieşti, în faţa studen­ţilor de la facultatea de Medicină din Bucureşti şi la Institutul Agronomic din Bucureşti - şi voi căuta să o prezint în cât mai multe locuri din ţară, fiindcă tratează o temă profund românească.

Mă bucur că în calitatea mea de membru fondator al Fundaţiei Tzigara Samurcaş, mi s-a oferit oportunitatea de a o ţine şi la Muzeul Ţăranului Ro­mân, fiindcă după cum veţi vedea per­sonajul principal al eseului meu este ţăranul român.

citește articolul


Nevoia socio-politică de morală creştinăSilviu Alupei 10.12.2018

■ Juristul ing. Virgil Gabriel Păun, revoluţionar anticomunist în decem­brie 1989, este unul dintre fondatorii democraţiei creştine în România în 1990. Ca preşedinte al Fundaţiei „RE­DAREA ISTORIEI”, creştin-democratul Virgil Gabriel Păun a rămas singura voce anticomunistă care continuă să le strige în faţă românilor că în absenţa lustraţiei România va rămâne victima RESTAURAŢIEI cadrelor PCR şi ale fos­tei Securităţi.

■ Diagnosticul pus societăţii civile în 2009, deci după două decenii de post-comunism, ne permite azi, la ceas de Centenar, să vizualizăm rădăcinile de­zastrului moral, biologic, social şi eco­nomic (în plus de catastrofa politică) în care se zbate România.

citește articolul

A apărut nr. 158-159, noiembrie-decembrie 2018

Din sumar:

Şi totuşi Domnul Se naşte! - pr. dr. Claudiu Băzăvan

La 100 de ani: Ce-am avut şi ce-am pierdut? - Marian Scarlat Ghiţeanu

Bioetica spirituală şi culturală - pr.dr.doc. Mihai Valică

Mesaj de Centenar pentru tineri - Ioana Corina Pădure

Acuzăm mult, iubim puţin! - Florina Steliana Vasilescu

Necontenita refacere. Genomul poporului român în viziunea lui Emil Palade - prof. univ. dr. Nicolae M. Constantinescu

România unită, anti - România, pseudo - România! Ce va urma? - Silviu Alupei

Nevoia socio-politică de morală creştină - Silviu Alupei

Descoperiri - Sabina Ene

Gala "100 pentru Centenar" la Berlin - Dr. phil. Cătălina Ene Onea

Credinţa nu este "dependenţă" - Nicușor Nacu

Paradoxuri - Cosmin St. Georgescu

Metanie - Monahia Zosima

Sacroterapia sau vindecarea prin credinţă - Dr.Roxana Constantinescu

Să nu ne ascundem după statistici! - Constantin St. Dogaru


PARTENERI