Pokemon Go în biserici ?!06.08.2016
Jocul Pokemon Go, lansat pe 6 iulie, a luat cu asalt topurile de profil din întreaga lume, trimițând jucătorii să colinde străzile orașelor în căutarea maimuțoilor animați. Însă, spre surprinderea unora, jocul care îmbină animația cu realitatea augmentată, i-a făcut pe unii să ajungă chiar și prin biserici în căutarea pokemonilor. Și deja lucrul acesta a făcut să sară scântei.
Compania Nintendo pare să fi dat prima mare lovitură după mai mulți ani de criză. În doar câteva zile de la lansare, jocul Pokemon Go a devenit deja viral, internetul fiind plin de filmulețe făcute de jucători cu victoriile lor virtuale, dar și de internauți care parodiază tot ce îi enervează la ceea ce pare să fi devenit un fenomen online. Milioane de posesori de smartphone din întreaga lume și-au pornit GPS-ul, aplicația Pokemon Go și camera foto a telefonului și au pornit în căutarea monstruleților colorați. Aplicația îmbină realitatea cu ficțiunea și, prin simplitatea ei, provoacă dependență. Unii jucători au intrat în necazuri destul de serioase din cauza acesteia.
De exemplu, în SUA, câțiva jucători porniți în căutarea pokemonilor au ajuns pe un teren viran. Acolo au găsit monstruleții, însă și o gașcă de infractori care i-au tâlhărit. Altă jucătoare a constatat că „70% dintre locații mă duc în apropiere de biserici”. În ultimele zile, mai multi oameni deveniti dependenti de acest joc, în special tineri adulți, au ajuns la usile unor biserici, dar nu pentru a participa la slujbele oficiate in interiorul acestora, ci doar pentru a captura sau a se lupta cu Pokemonul lor. (semnele timpului)
Părintele Jacques, un nou martir
Doi terorişti au descins pe data de 26 iulie într-o biserică din orăşelul francez Saint-Etienne-du-Rouvray, luând ostatici un preot, două călugăriţe şi alţi doi credincioşi. Preotul a fost omorât de terorişti, iar alţi trei ostatici au fost răniţi, unul fiind în stare gravă. Cei doi terorişti au fost împuşcaţi mortal de forţele speciale. Atacul a fost revendicat de reţeaua teroristă Stat Islamic. Preotul Jacques Hamel, în vârstă de 84 de ani, este descris de către cei care l-au cunoscut ca fiind modest, dedicat şi întotdeauna disponibil pentru enoriaşii săi. Retras de circa un deceniu, părintele Jacques Hamel oficia în mod regulat ca auxiliar la biserica din St Etienne-du-Rouvray, în apropiere de Rouen. Atunci când preotul parohiei, părintele Auguste Moanda-Phuati, era ocupat, Jacques Hamel îl substituia, în ciuda venerabilei sale vârste. Născut în 1930. părintele a fost hirotonit în 1958 şi şi-a petrecut cea mai mare a carierei în nord-vestul Franţei, inclusiv mai mult de 30 de ani la St-Étienne. El a sărbătorit 50 de ani în rândul clerului în 2008.
Mohammed Karabila, un lider local musulman a declarat pentru Associated Press că unul dintre atacatori era urmărit de poliţie de cel puţin un an şi jumătate. Website-ul francez ITele a informat că unul dintre atacatori a încercat să ajungă în Siria în mai 2015 dar a fost întors de la graniţa turcească. Potrivit acestui canal, el a fost închis un an de zile în închisoare înainte de a fi eliberat cu condiţia să poarte o plăcuţă de identificare electronică. (MEDIAFAX)
Rugăciuni interzise în Turcia
Guvernul turc a interzis organizarea procesiunii ortodoxe la Mânăstirea Panaghia Soumela, eveniment carea vea loc în fiecacre an cu prilejul Adormirii Maicii Domnului. Mărturie a peste 1000 de ani de cultură, civilizaţie şi trăire creştin ortodoxă a Imperiu Bizantin, Mânăstirea Panaghia Soumela este astăzi un arc peste timp. Un arc ce unește o lume apusă cu o Ortodoxie mărturisitoare, continuatoare a Imperiului Roman de Răsărit.
Situată în Asia Mică, în istoricul Trapezunt, mânăstirea a fost fondată în anul 386 d.Hr., în timpul domniei împăratului Teodosie cel Mare (375-395). După tradiţie, doi monahi au găsit aici o icoană a Maicii Domnului făcătoare de minuni, aceasta identificându-se cu prima icoană a Maicii Domnului pictată de către Sfântul Apostol şi Evanghelist Luca. După căderea Imperiului de Trapezunt, ultima baricada bizantină, Mânăstirea Panaghia Soumela a intrat sub stăpânirea sultanilor otomani. Au urmat secole de încercare, dar şi perioade de renaştere. Istoria s-a reînnodat pentru scurt timp în anul 1931, când un monah a fost lăsat să locuiască acolo. După doar un an a fost alungat de către autorităţi, părintele luând cu sine icoana Maicii Domnului, împreună cu alte relicve sfinte, și le-a dus în Grecia, unde au fost expuse la Muzeul Bizantin din Atena. După lungi tratative cu guvernul turc, în anul 2010, după 88 de ani, Patriarhul Ecumenic Bartolomeu I a săvârşit dumnezeiasca Liturghie în ruinele fostei Mânăstiri Panaghia Soumela. De atunci, în fiecare an, peste 10.000 de credincioşi urcau la 15 august la altitudinea de 1.063 metri, ca să o cinstească pe Maica Domnului. Conform comunicatului oficial al Ministerului de Cultură turc, în anul 2016, săvârşirea dumnezeieștii Liturghii la Panaghia Soumela nu va fi posibilă „pentru a nu fi oprite lucrările de întreținere și conservare efectuate la mânăstirea de pe muntele Melas”. (doxologia.ro)
„Descoperind oraşul Sodoma”
Sodoma și Gomora au fost două cetăți - astăzi situate in Iordania - care, conform Bibliei, au fost distruse de urgia Domnului, pentru desfrânarea de acolo, în special pentru homosexualitate (sodomie). Sfârşitul cetăţii Sodoma a venit prin ploaie de pucioasă și foc din cer. Totul a ars în câteva minute, nimic nemaiputând fi salvat. Descrierile din Biblie sugerează efecte ale unui fenomen asemănător unei explozii de proporţii, însă nimic nu este sigur în privința distrugerii celor două cetăți. Ambele cetăți sunt din Epoca Bronzului.
Dr. Steven Collins este bine cunoscut pentru importanta săpăturilor efectuate şi conduse pe sit-ul Tall-el Hammam-TeHEP din Iordania. Mulți cercetători au crezut că această locație din Iordania ar fi fost cetatea antică Sodoma. Dr. Steven Collins a scris, pe această temă, numeroase articole şi cartea "Descoperind orașul Sodoma". în urma parcurgerii acestor materiale, se ajunge uşor la concluzia că supozitia cercetătorilor a fost una corectă: Sodoma a fost descoperită! Pe aceasta temă, Dr. Collins explică: "Sit-ul Tall-el Hammam are 25 de indicatori geografici, care se potrivesc perfect descrierii din Facere. Comparați acest lucru cu alte locuri binecunoscute, cum ar fi Ierusalimul, care are doar 16. Alte aşezări au doar 5 sau 6. Asa că acest sit are un număr mai mare de indicatori decât oricare alt sit din Vechiul Testament. Asta este cu adevărat uimitor. În al doilea rând, descoperirile noastre - ceramica, arhitectura si straturile se potrivesc profilului perioadelor de timp. Apoi, ne-am asteptat sa descoperim ceramica din epoca mijlocie a bronzului. Ceea ce am si descoperit”.
(lacasuri ortodoxe)