"Știința fără conștiință este ruina sufletului" François Rabelais

Semne și însemne - „33, fericirea mea”Dr.phil. Cătălina Ene Onea 11.09.2019

De mică am fost fascinată de cifra trei. Forma sa ca o unduire de val în aer, ca aripi de pasăre în fâlfâitul zborului, jumătatea superioară a unei inimi privite pe orizontală… și asta cu mult timp înainte de a-i afla simbolistica puternică în religia creștină sau însemnătatea ca cifră magică în numerologie, ca piatră de temelie în mitologie. Mă încânta faptul că în basme totul se întâmpla de trei ori: se aruncau trei obiecte fermecate, erau trei probe de trecut de către erou, la un moment dat cineva se dădea de trei ori peste cap, ori apăreau trei fete de împărat, se petrecea trei zile și trei nopți etc., ceea ce îmi crea senzația de simetrie și cumva de echilibru în poveste (am aflat mai târziu la cursurile de teorie literară că exact acesta era scopul, iar acum, bazându-se pe asta, cele mai noi tehnici de vorbit în public recomandă chiar tripla repetiție, respectiv dublul paralelism, tocmai pentru a da greutate și stabilitate discursului).

Miruna e de vină!

citește articolul


Răul atacă structurileConstantin St. Dogaru 10.09.2019

Răul se extinde. Ca un șarpe nevăzut încolăcit pe „pomul cunoașterii” el „virusează” omul, cultura, civilizația, valorile, mâncându-le dinăuntru; atacă structurile, temeiurile. Cum spunea un monah: de la ateizarea lumii prin ideologie, dar nereușită, diavolul speră în victoria lui prin demonizarea (satanizarea) omului. Cum? 1) prin intelect (rațiune) și 2) experiența religioasă. Pe primul îl zăpăcește prin relativism savant, prin democrație și liberalism ajunse la paroxism, pe al doilea prin formalism, ritualism (mecanicism religios), un fel de „feed-back” religios, prin necutremurare interioară.


Papa, Luther și Max Weber – brand-urile Europei descreștinateSilviu Alupei 18.07.2019

  • PUTEREA POLITICĂ  l-a invitat pe Papa Francisc în țara noastră și l-a primit cu tot protocolul cuvenit unui șef de stat.
  • Puterea Religioasă din România (în cazul de față, Sfântul Sinod al BOR) l-a primit regește pe Papa, fără teama de a pierde credincioși ortodocși sau atei români, ispitiți de „brandul Vaticanului”.
  • Ce a câștigat catolicismul european în Transilvania? Ce a pierdut Ortodoxia românească în Transilvania? Iată două întrebări pentru fundamentaliștii ortodocși, dar și pentru ecumeniștii catolici din România post-comunistă.
  • Ca jurnalist ortodox, am anticipat ofensiva catolicismului european în România, în urmă cu 13 ani, în revista „LEGEA ROMÂNEASCĂ” –publicație a Episcopiei Ortodoxe a Oradiei, Bihorului și Sălajului (an XVII, nr. 4, octombrie – decembrie 2006), prin documentarul intitulat „Cu sau fără Ortodoxia Românească?”.
  • „Nimic nou sub soare!” – vorba Ecleziastului. Însă un remember, în acest sens, ni se pare util pentru comunitatea ortodoxă –comunitate isterizată la paroxism (mediatic, civil, social, politic și militar) de către oficinele KGB-iste, cu scopul de a se declanșa în România un „război religios”, dorit (în egală măsură) de Budapesta și de Moscova, cei doi dușmani sangvinari ai Neamului Românesc.
  • Vom observa că, în realitate, acest „război” se va duce în continuare – în plan ideologic, logic, spiritual, religios – între Ortodoxia românească, catolicismul european, neo-protestantismul american și ateismul de tip KGB, așa cum atenționam în articolul meu din anul 2006, cu trei luni înaintea integrării României în UE (1 ianuarie 2007).
  • Cu acordul preotului-publicist Ioan Alexandru Mizgan, fostul redactor-șef al revistei „Legea Românească” (în 2006), vom reproduce pasaje din acel articol dureros, cu conotații uimitoare pentru viața religioasă din România secolului XXI.

„ORTODOXIA – piatra din capul unghiului”

citește articolul


„Am ajuns la vorbele Mitropolitului!”Silviu Alupei 17.07.2019

■ Societatea românească postcomunistă (zis creștină) continuă să se joace cu focul – nu chiar cu focul Iadului, dar sigur cu flăcările Sodomei și Gomorei.

■ Luna iunie 2019 a fost marcată de evenimentele „L.G.B.T.T. – Mândria Lucifericilor”, generate de marșurile și demostrațiile A-NORMALILOR din Timișoara (prima săptămână), Cluj (a doua săptămână) și București (a treia săptămână).

citește articolul

A apărut nr. 220-221 ianuarie - februarie 2024

Din sumar:

Cum de vorbim fără lacrimi? - pr. dr. Claudiu Băzăvan

Foamea de putere nu știe de principii - Gabriela Băducu

O carte A-tipică: „Taina omului - firescul rugăciunii” - Silviu Alupei

Moartea Acvilei Bicefale - pr. Eduard Ioan Rădună

Nu compromisul, ci jertfa ține Biserica! - Pr. prof. dr. docent Mihai Valică

Totul este altundeva!

Zare în ochi - pr. dr. Claudiu Băzăvan

Nenea Constantin -Nicușor Nacu

Berlinala 2024: Caleidoscop de stări și fapte - Dr.phil. Cătălina Ene Onea

Flori și sfinți - Carmen Elena Toader

Între macrocosmos și microcosmos - Sabina Ene

Nu se poate vorbi oricum despre orice - Constantin St. Dogaru

Schilodul de la marginea drumului

De unde vine fericirea? - Dr. Roxana Constantinescu

Mare vânzoleală

Frigărui de miel cu banane fripte - Marian Paraschiv

PARTENERI