Devoțiune, ironie și sfințenie Nicușor Nacu 04.10.2016

Dedicat celor care pretind că Biserica nu este decât o adunătură de spălaţi pe creier

Asistăm la instalarea și înțepenirea în cadre mentale a unei forme de incultură spirituală din ce în ce mai în vogă. Generând în buclă raționamente întărite subiectiv până la absurdul unor convingeri din care nu mai iese, practicantul acestui tip de incultură este convins și ține să-și exprime public convingerea – internetul fiindu-i casa de editură – că Biserica ar promova prostia prin manifestările devoționale specifice istoriei ei.

citește articolul


Crucea, reper către cer Florina Steliana Vasilescu 04.10.2016

Căutând cu băgare de seamă la vremurile pe care le trăim, cunoscătorii proorociilor recunosc semnele prevestite.

Cei care au doar “ din fire” închegate ideile despre Bine si Rău constată cu dureroasă uimire o totală răsturnare a valorilor și  haosul nebuniilor scăpate de sub control. Iar restul, marea masă,  cei care nu-și pun întrebări, din neștiință sau din comoditate, savurează idea de libertate – libertatea  de-a face fiecare ce vrea! – la cote de ignoranță și inconștiență demne de tot plânsul.

citește articolul


Spre o teologie a sărbătorii creştineOvidiu Badea 04.10.2016

„Întâlnirea din prezent dă întregul rost al sărbătorii”.

În excelentul său studiu despre relatările Evangheliilor cu privire la începuturile pământeşti ale lui Iisus[1], precum şi în rezumatul său mai scurt al aceluiaşi material[2], Raymond Brown demonstrează că scopul Naraţiunilor Copilăriei nu este biografic; ele nu încearcă să ofere o istorie a originilor pământeşti ale lui Iisus. Mai degrabă, ele prezintă un mesaj, acela al întregii Evanghelii, în miniatură: anunţarea Veştii Bune, acceptarea acesteia de către discipoli şi respingerea de cea mai mare parte a Israelului, extinderea sa în lumea păgână. Nu este povestea copilului Iisus în Betleem, ci semnificaţia lui Hristos pentru omenire în epoca Bisericii post-Cincizecime este cea care se află în spatele naraţiunilor.

citește articolul


„Aici se cântă viitorul!”Dr.phil. Cătălina Ene Onea 04.10.2016

Orchestra România-Moldova la Young Euro Classic Festival Berlin

„Diversitate”. Acesta este cuvântul de bază în cadrul Young Euro Classic Festival Berlin, festivalul celor mai bune orchestre de tineret din lume, aflat anul acesta la cea de-a XVII-a ediţie.  Sub motto-ul sugestiv „Hier spielt die Zukunft” (trad. Aici se desfăşoară/ se joacă/ cântă viitorul),  între 17 august şi 3 septembrie s-au reunit în capitala Germaniei aproximativ 1500 de tineri muzicieni din Europa, cu vârste cuprinse între 17 şi 28 de ani, care au concertat în faţa unui public estimat în total la 25 de mii de spectatori.

citește articolul

A apărut nr. 174-175, martie-aprilie 2020

Din sumar:

Afară cu intrușii! - pr. dr. Claudiu Băzăvan

Nu vom mai avea nicio scuză - Vlad Mușat

Pandemia nu oprește Învierea - Gabriela Băducu

Un nou început - Carmen Elena Toader

Lacrima Învierii - Carmen Elena Toader

Împreună vom străpunge întunericul - Florina Steliana Vasilescu

În fața Lui zidurile cad! Pe urmele Mântuitorului - Georgiana Ionescu Iordache

Semnalul revistei Conștiința din 2018: Vremuri de Pre-Parusie - Silviu Alupei

„Jos cu anafura! Sus cu drojdia!” - pr. dr. Claudiu Băzăvan

File de poveste personală - Berlinala 2020 (II) - Dr.phil. Cătălina Ene Onea

Un alt fel de Paște - Stelian Gomboș

Constante - Sabina Ene

Readuși cu picioarele pe pământ - Constantin St. Dogaru

„Fapta să îți fie ca rugăciunea!”

Iubirea care nu  moare - Cosmin St. Georgescu

Paști în zeghe de lumină - Carmen Elena Toader

Tristețea la vreme de pandemie - Dr.Roxana Constantinescu

New York cheesecake- Valentina Georgescu

PARTENERI