”În fața marii amăgiri, în confruntarea cu marile capcane ale sfârșitului, e necesar să fie preferat Dumnezeu, chemat Dumnezeu, rugat Dumnezeu.”
Omul poate fi constrâns să păcătuiască, însă păcatul săvârșit în afara voinței proprii sau prin amăgire nu are greutate morală integrală. Este iertare pentru cei constrânși să comită păcat - ne asigură, printre alții, Sfântul Ioan Gură de Aur. Dacă păcatul a fost săvârșit cu forța sau printr-o constrângere morală suficientă sau irezistibilă, răspunderea pentru păcatul astfel determinat se transferă (integral sau o parte din această răspundere) asupra autorului silniciei, care devine, astfel, culpabil pentru întreaga acțiune: și pentru silnicie și pentru păcatul propriu-zis și pentru consecințele care decurg de aici.
citește articolul
În afară de ocultarea științei, există și o a doua cauză a dislocării învățământului public. Ea trebuie căutată în cea de-a doua sa sursă majoră, arta.
Arta se devorează pe sine
citește articolul
„Ignoranța nu vine la pachet cu fericirea, ci cu sclavajul.”
Rezistența religioasă este singura, probabil, care mai constituie cât de cât o piedică în ceea ce privește dez-alfabetizarea lumii. Dincolo de această rezistență, decăderea maselor din lumea scrisă se produce neașteptat de facil.
citește articolul
În acest mediu, în care tehnologia şi controlul sunt cuvintele cheie, are loc, concomitent, o lucrare de mari dimensiuni și cu adresă precisă: dezrădăcinarea creștinismului. O etapă a acestei lucrări o trăim acum.
O altă Evă
citește articolul
Cum ar fi fost opera lui Leonardo dacă artistul ar fi avut mijloacele de azi? Dar pânzele lui Bruegel? Ce muzică ar fi compus Bach pe sintetizatoarele lui Jean Michel Jarre? Cum ar fi fost arta lui Praxiteles sau a lui Fidias?
Surâsul viu al Monei Lisa
citește articolul