Odată, au venit la avva Isaac, ca să-l facă preot. Aflând el una ca asta, a fugit în Egipt, pe un câmp și s-a ascuns într-o căpiță de fân.
Părinții s-au dus după el, să-l prindă. Ajungând la câmpul acela s-au oprit să se odihnească, pentru că era noapte, și au dat drumul măgarului să pască. Măgarul s-a depărtat și s-a oprit chiar la locul unde stătea ascuns bătrânul.
citește articolul
Numai în mister (taină) vezi lucrurile, lumea, omul, etc. (dincolo de cum apar, cum au ajuns) în rațiunea lor simplă, atât de clară.
Noi complicăm lumea și toți contribuim, într-un fel sau altul la „absurdul” din ea, după care ne plângem că nu ne mai înțelegem, că nu mai vorbim aceeași limbă.
citește articolul
Avva Ioan Pelusiotul povestea: “Pe când trăiam la Sinai era un frate destoinic, nevoitor şi frumos la trup.
Venea în biserică, la slujbă, îmbrăcat într-o haină veche, strâmtă şi peticită în mai multe locuri.
citește articolul
Augustin: “Voluptas oculorum istorum carnis meae” (“patima acestor ochi, ai cărnii mele) – apud H. Irenee Marrou –Sfântul Augustin şi sfârşitul culturii antice, Humanitas, 1997, p. 288. “Concupiscentia oculorum” (pofta ochilor) adică acea înclinaţie senzuală a ochilor spre cele trupeşti.
Bossuet extinde această “concupiscentia oculorum” la toate simţurile în ideea că tot trupul e vedere, că prin toate cele cinci simţuri trupul se lasă pur şi simplu expus vederii.
citește articolul