«Părinţii au mâncat aguridă şi copiilor li s-au strepezit dinţii» (Ier. 31, 29)
Rupt de spiritualitate și ancorat în lumea multitasking a noului tip de materialitate, Copilul postmodernității devine o ființă epuizată interior. Printre altele, mai nou, mintea îi este manipulată constant de maşina de iluzii care-i vinde Crăciunul sub formă de cadouri sofisticate.
citește articolul
"Încă n-a cunoscut pe Dumnezeu cel ce nu se minunează de Dumnezeu” (Sfântul Isaac Sirul)
Omul modern ar dori să domine în chip absolut timpul și să-l cuprindă în ochiuri de timp activ, intercalate cu clipe de răgaz, de meditație, de contemplare, de experiențe acumulate și interiorizate, în care să aibă loc întâlnirea armonioasă dintre disciplinele care studiază lumea noastră, în întregul ei; discipline care se înrudesc prin dorinţa de a aduce la lumină adevărul, cunoașterea prin credință și cunoașterea prin știință, și care ne fac pe noi, creștinii, să înţelegem că „amândouă sunt înnobilate prin aceea că vin de la Dumnezeu, sunt daruri ale Duhului Sfânt” (Părintele Galeriu).
citește articolul
O îmbrățișare de doar 20 de secunde duce la secretarea în corp a oxitocinei și a dopaminei, substanțe responsabile pentru starea de bine și dătătoare de bună dispoziție. Oxitocina, supranumită și hormonul dragostei, este produsă în glanda hipofiză și îmbunătățește calitatea somnului, stimulând și întărind sistemul imunitar prin reducerea sau chiar neutralizarea hormonilor de stres, respectiv prin reglarea ritmului cardiac. Un studiu efectuat la Universitatea Carolina de Nord a demonstrat că nivelul cortizolului, hormon secretat de glandele suprarenale în condiții de stres puternic, asociat cu creșterea tensiunii arteriale și a nivelului de zahăr din sânge, a scăzut semnificativ atunci când participanții la studiu s-au îmbrățișat pentru 20 de secunde sau mai mult.
Îmbrățișări interzise
citește articolul
... Moartea nu înţelege gramatica noastră, nu ascultă de nicio regulă, nu poate fi declinată şi nici conjugată cu ceva. Moartea este moarte cum nimicul este nimic în ciuda oricărei încercări de a o scoate din metafizica ei pură. Misterul morţii nu poate fi negociat. Cu „viaţa” se mai poate discuta, cu moartea nu. În om, viaţa e conştiinţă a morţii, dar în sine moartea e „inconştientă” de sensul vieţii, al omului, al valorilor. E oarbă şi acţionează ca atare, nu în virtutea unui raţionament, a unor calcule. În timp ce viaţa te lasă să vorbeşti, moartea te lasă mut. Nu crede în lacrimi, nu-ţi iartă durerea, nu-ţi îmblânzeşte suferinţa, dorul, nu întreabă nici cine eşti, nici ce-ai făcut, nici dacă eşti sfânt sau ticălos, nici de credinţă, nici dacă ai fost necredincios, nici dacă ai fost prinţ efemer al acestei lumi, nici dacă ai fost un cerşetor, nici câtă carte ai învăţat, nici dacă ai fost un măturător de stradă. În faţa morţii toate acestea şi altele asemenea acestora sunt egale cu zero. Moartea, spre deosebire de viaţă, n-are răbdare şi te vrea pentru că te iubeşte în timp ce viaţa pe care ai iubit-o, tocmai ea te-a trădat, încercând în fel şi chip să te distrugă; Moartea nu e ură, dar viaţa este si ură... În faţa morţii toate silogismele noastre, toate sistemele noastre filosofice ar trebui să se reducă la un singur cuvânt: „vai”, iar toată deşteptăciunea şi grozăvia noastră să se smerească, să stea în genunchi. Dimpotrivă, am văzut chipuri semeţe, reci şi am sfârşit în a crede că trufia omenească n-are margini nici chiar în faţa morţii, că în lumea în care trăim şi ne-am „educat” nici faptul morţii, că suntem trecători nu ne mai cutremură, nu ne mai trezeşte la viaţă, că misterul morţii a devenit o simplă hârtie ştampilată, un „certificat de deces” şi o „adeverinţă de înmormântare”... Mister transformat în spectacol grotesc.